Marketing – eksperci wyznaczający strategie dla firm

Reklama

Autor:

Ze względu na ogromną liczebność odbiorców reklamy, w celu zaciekawienia konkretnym produktem jak największej ilości klientów. Za reklamę są odpowiedzialni wykwalifikowani oraz przyuczeni ludzie, nieraz całe firmy marketingowe. Odnajdując w Internecie długopisy cosmo z grawerem, odnajdziemy reklamę niezwykle w wielu przypadkach przygotowaną przez fachowców. Nie patrząc na dziedzinę, w której artykuły są osiągalne, założenia efektywnej reklamy pozostają te same. Muszą być ukazane oraz podkreślone najważniejsze cechy, które odpowiadają temu produktowi. W sytuacji reklamy graficznej, odpowiadający za wybrany pomysł, grafik komputerowy ma za zadanie ukazać produkt w taki sposób, aby tło a także elementy dodatkowe nie przyćmiły jego piękna, wręcz ją uwypukliły.

Copywriter zaś bierze odpowiedzialność za to, by tekst przypisany wizerunkowi potwierdzał, iż produkt, który oglądamy w szacie graficznej jest tak doskonały jak to widać, np. owoce soczyste oraz smaczne, naczynia wytworne oraz odporne na zniszczenie, obraz monitora ostry i wyraźny. W wypadku zajęcia firmy reklamowej nad pudełkiem, plakatem, czy grafiką do prasy, gotowy projekt reklamy sponsorowanej jest wysyłany do drukarni. Czy taka reklama odniesieprzyniesie efekt, wystarczy siebie zapytać, czy chętniej się zakupi artykuł w pudełku bez wyraźnego wizerunku, czy zapakowany w grafikę pięknych owoców lubczy też czekolady. W naszym kraju zapowiedziano wprowadzenie tzw. reklam dedykowanych. Telewizja publiczna ogłosiła, iż właśnie jako jedyna w naszym kraju planuje wdrożyć reklamę dedykowaną. Reklama takiego typu przywędrowała do Polski z USA.

Reklama dedykowana jest reklamą ściśle dopasowaną do w tym momencie nadawanego programu. W przypadku telewizji publicznej, która planuje tego rodzaju reklamę emitować, nie przerywa programów przez reklamy sponsorowane. Na czym to polega? Tak więc, reklamujemy daną markę aut o ile za chwilę będzie się o tej firmie mówiło w informacjach. Pomysł jest całkiem nie najgorszy, ale może przynieść ze sobą pewne zagrożenie. Minuta w czasie maksymalnej oglądalności może kosztować około stu tysięcy złotych.

Firmy reklamujące się zwracają uwagę zazwyczaj na dochód i dla nich połączenie na przykład reklamy noży z doniesieniami z sądu, gdzie odbywa się rozprawa przeciwko zabójcy oskarżonemu o zabójstwo, byłoby na tyle szokujące, żeumocniłyby odbieranie reklamy. Jednak czy powinniśmy wspierać trend do zysku wszystkimi sposobami? Należy zwrócić uwagę na zachęty oraz nie za często im ulegać. Nie przekłada się to na linki sponsorowane znajdowane w Internecie, jakie obojętnie od metody reklamowej medium telewizyjnego, ma własny, odrębny sposób polecania oraz zachęty.

Dodaj komentarz