Kroki do zarządzania Dniem Rzucania Palenia Zdecydowałeś się rzucić palenie

Zdrowie

Autor:

Gratulacje! Twój pierwszy dzień bez papierosów może być trudny. Oto pięć kroków, które możesz podjąć, aby poradzić sobie z dniem rzucania palenia i nabrać pewności siebie w kwestii pozostania nałogiem. 1. Trzymaj się swojego planu Ponowne przeanalizowanie planu rzucania palenia może ułatwić dzień rzucania palenia – pomoże Ci to zachować koncentrację, pewność siebie i motywację do rzucenia palenia i pozostania na nim.

Jeśli jeszcze nie opracowałeś planu rzucania palenia, nie jest jeszcze za późno. Zbuduj spersonalizowany plan rzucania palenia już teraz. Pamiętaj: Nie ma jednego planu rzucania palenia, który będzie działał dla wszystkich. Bądź szczery w kwestii swoich potrzeb. Jeśli stosowanie nikotynowej terapii zastępczej jest dla Ciebie odpowiednie i stanowi część Twojego planu, pamiętaj, aby zacząć ją stosować z samego rana. 2. Uzyskaj wsparcie Nie musisz polegać wyłącznie na sile woli, aby uwolnić się od palenia.

Istnieją rzeczy, które pomogą ci przetrwać dzień rzucania palenia. Polegaj na pozytywnych ludziach. Powiedz swojej rodzinie i przyjaciołom o swoim dniu rzucenia palenia. Poproś ich o wsparcie, szczególnie w pierwszych dniach i tygodniach bez palenia. Pomogą ci przejść przez trudne momenty. Wypróbuj program sms-owy. Zapisz się do SmokefreeTXT online lub wyślij sms o treści QUIT na numer 47848. Pobierz aplikację na smartfona.

Nasze darmowe aplikacje pomogą Ci śledzić zachcianki i zrozumieć swoje nawyki palenia

Odwiedź Smokefree na mediach społecznościowych. Rozwijaj swoją sieć wsparcia i pozostań w kontakcie. Porozmawiaj z ekspertem na infolinii dla osób rzucających palenie. Zadzwoń na infolinię National Cancer Institute Quitline pod numer 1-877-44U-QUIT (1-877-448-7848) od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 21:00 lub znajdź infolinię w swoim stanie dzwoniąc pod numer 1-800-QUIT-NOW (1-800-784-8669).

Porozmawiaj z doradcą ds. rzucania palenia. LiveHelp działa od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 21:00 czasu wschodniego. LiveHelp jest również dostępna w języku hiszpańskim. 3. Bądź zajęty Zajmowanie się czymś jest świetnym sposobem na pozostanie wolnym od dymu w dniu rzucenia palenia. Bycie zajętym pomoże ci nie myśleć o paleniu i odwróci twoją uwagę od pragnień. Pomyśl o wypróbowaniu niektórych z tych zajęć: Ćwiczenie.

Wyjdź z domu na spacer. Żuj gumę do żucia lub twarde cukierki. Zajmij ręce długopisem lub wykałaczką, albo zagraj w grę w aplikacji QuitGuide. Pij dużo wody. Zrelaksuj się, głęboko oddychając. Idź do kina. Spędzaj czas z niepalącymi przyjaciółmi i rodziną. Idź na kolację do ulubionej restauracji wolnej od dymu. 4. 4. Unikaj bodźców wywołujących palenie Czynniki wyzwalające to ludzie, miejsca, rzeczy i sytuacje, które wywołują chęć zapalenia papierosa. Po więcej sięgnij na stronę http://technet.idnes.cz/tipy-na-zajimave-weby-kde-najit-krasy-ceske-prirody-fxa-/sw_internet.aspx?c=A070620_221051_sw_internet_dvr

W dniu rzucania palenia postaraj się unikać czynników wywołujących palenie

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci przechytrzyć niektóre popularne czynniki wywołujące palenie: Wyrzuć swoje papierosy, zapalniczki i popielniczki, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Unikaj kofeiny, która może powodować uczucie pobudzenia. Zamiast tego spróbuj pić wodę. Spędzaj czas z osobami niepalącymi. Chodź do miejsc, gdzie palenie jest zabronione.

Dużo odpoczywaj i zdrowo się odżywiaj. Zmęczenie może wywołać chęć zapalenia. Zmień swoją rutynę, aby uniknąć rzeczy, które mogą kojarzyć się z paleniem. 5. Pozostań pozytywny Rzucenie palenia jest trudne. Dzieje się to w jednej minucie… jednej godzinie… jednego dnia na raz. Staraj się nie myśleć o rzuceniu palenia jako o czymś na zawsze. Zwróć uwagę na dzień dzisiejszy, a czas będzie się sumował. Pomaga to zachować pozytywne nastawienie. Twój dzień rzucania palenia może nie być idealny, ale liczy się tylko to, że nie palisz – nawet jednego pyknięcia.

Nagradzaj się za to, że przez 24 godziny nie palisz. Zasługujesz na to. A jeśli nie czujesz się gotowy na rzucenie palenia dzisiaj, ustal datę rzucenia palenia, która będzie miała dla ciebie sens. Nie szkodzi, jeśli potrzebujesz jeszcze kilku dni na przygotowanie się do rzucenia palenia. Korzyści z rzucenia palenia Rzucenie palenia jest najlepszą rzeczą, jaką kiedykolwiek zrobisz dla swojego zdrowia. Może ono wpłynąć na Twoje życie w sposób, którego możesz sobie nawet nie wyobrażać.

Korzyści dla zdrowia i życia wynikające z rzucenia palenia obejmują

Twój zmysł smaku i zapachu może się poprawić, więc możesz bardziej cieszyć się jedzeniem. Ćwiczenie w celu zwiększenia sprawności fizycznej stanie się łatwiejsze. Będziesz wolny od kłopotów związanych z paleniem, takich jak zapach dymu lub konieczność upewnienia się, że masz wystarczająco dużo papierosów. Twój poziom płodności poprawi się (zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet), a jeśli jesteś kobietą, zwiększą się również Twoje szanse na zdrową ciążę i dziecko.

Zaoszczędzisz tysiące dolarów rocznie, które będziesz mógł zaoszczędzić lub wydać na inne rzeczy. Twoja rodzina i przyjaciele również na tym skorzystają, ponieważ: Nie będziesz już więcej narażać ich zdrowia na ryzyko związane z biernym paleniem. Twoje dzieci będą mniej narażone na zapalenie oskrzeli, zapalenie płuc, astmę, zapalenie opon mózgowych i infekcje uszu. Jeśli znowu zaczniesz palić Jeśli poślizgniesz się i wypalisz papierosa, nie używaj tego jako wymówki, aby wrócić do palenia.

Wycofaj się z tej sytuacji. Idź na spacer, weź głęboki oddech lub napij się wody i zadaj sobie pytanie, czy naprawdę chcesz być znowu palaczem. Staraj się nie tracić energii na obwinianie siebie. Zamiast tego potraktuj swoje potknięcie jako znak do zmiany strategii rzucania palenia. Jeśli już kilka razy próbowałeś rzucić palenie i jeszcze ci się nie udało, nie trać nadziei. Często zdarza się, że ludzie próbują rzucić palenie kilka razy, zanim rzucą je na dobre. Następnym razem, kiedy będziesz rzucać palenie, zastanów się nad tym, co działało na Ciebie w przeszłości i jakie wyzwania spowodowały powrót do nałogu. Następnie zaplanuj, co zrobisz tym razem, kiedy te pokusy znów się pojawią.

Dodaj komentarz