Jakie zmiany w stylu życia mogą wprowadzić seniorzy, aby prowadzić zdrowe życie w miarę starzenia się?

Inne

Autor:

Podziel się swoją historiąZrównoważona dieta i regularne ćwiczenia fizyczne mają kluczowe znaczenie dla utrzymania zdrowego życia osób w każdym wieku. Rutynowe ćwiczenia i zdrowa dieta u seniorów mogą mieć jeszcze bardziej zauważalny wpływ na ich ogólne samopoczucie.Wielu chorobom seniorów można zapobiec lub przynajmniej spowolnić dzięki zdrowemu trybowi życia.

Osteoporoza, zapalenie stawów, choroby serca, wysokie ciśnienie krwi, cukrzyca, wysoki poziom cholesterolu, demencja, depresja i niektóre nowotwory to tylko niektóre z powszechnych stanów, które można pozytywnie zmodyfikować u seniorów poprzez dietę, ćwiczenia i inne proste zmiany stylu życia.

Oprócz diety i ćwiczeń, inne ważne modyfikacje stylu życia mające na celu prowadzenie zdrowszego życia seniorów obejmują: Ograniczenie spożycia alkoholu do jednego drinka dziennie Zaprzestanie palenia Stosowanie kremów nawilżających i ochrony przeciwsłonecznej

Szczotkowanie i nitkowanie zębów raz lub dwa razy dziennie

Aktywność we własnej opiece zdrowotnej i udział w podejmowaniu decyzji Regularne chodzenie do lekarza pierwszego kontaktu Częste przeglądanie listy leków z lekarzem(ami) Przestrzeganie zalecanych instrukcji dotyczących badań przesiewowych, badań profilaktycznych i szczepień Wizyta u dentysty raz w roku lub co dwa lata

Kontynuacja wizyty u okulisty i lekarza chorób stóp, szczególnie u osób z cukrzycą Świadomość potencjalnych skutków ubocznych leków i interakcji leków, w tym leków dostępnych bez recepty, ziół i medycyny alternatywnej Przestrzeganie rutynowego harmonogramu snu i dbanie o higienę snu Angażowanie się w rutynowe i zaplanowane działania towarzyskie

Komentarze czytelników 1 Podziel się swoją historiąDobra i zdrowa dieta ma wiele potencjalnych korzyści dla zdrowia seniorów.Choroby serca, choroby naczyniowe, cukrzyca, wysokie ciśnienie krwi, wysoki poziom cholesterolu, udary, problemy z pamięcią, osteoporoza, niektóre nowotwory, choroby skóry, włosów i paznokci oraz problemy ze wzrokiem to przykłady stanów, na które może mieć wpływ dieta.

Białka, węglowodany, tłuszcze, witaminy, minerały i woda są niezbędnymi składnikami odżywczymi, które tworzą większość komórek i tkanek w ludzkim ciele. Dlatego te niezbędne składniki muszą być dostarczane z umiarem w diecie, aby utrzymać dobry stan zdrowia.

Ogólnie zaleca się zbilansowaną dietę składającą się z owoców i warzyw, produktów pełnoziarnistych i błonnika, aby zapewnić te niezbędne składniki odżywcze. Unikanie tłuszczów nasyconych (tłuszcz zwierzęcy), suplementacja minerałami i witaminami oraz spożywanie dużej ilości płynów są uważane za ważny element zdrowej diety.

Biorąc wakacje Jaką rolę w zdrowiu seniorów odgrywa dieta?

Chociaż jakość żywności jest ważna, nie należy zapominać o jej ilości. Duża porcja bardzo zdrowej diety może nadal prowadzić do wysokiego spożycia kalorii. Ogólnie zaleca się umiarkowane wielkości porcji, aby osiągnąć dzienne cele kaloryczne od 1500 do 2000. Ważne jest również unikanie pustych kalorii. Są to produkty, które nie mają dobrych wartości odżywczych, ale są bogate w kalorie.

Przykłady obejmują napoje gazowane, chipsy, ciastka, pączki i alkohol.Ważne są również specjalne ograniczenia dietetyczne w określonych warunkach. Ograniczone spożycie soli i płynów u osób z niewydolnością serca lub nerek lub dieta kontrolowana węglowodanami u osób z cukrzycą to ogólne przykłady takich wytycznych.

Czy ćwiczenia fizyczne są ważne dla zdrowia osób starszych?Nie można przecenić korzyści płynących z ćwiczeń fizycznych w zapobieganiu i progresji choroby.Regularna aktywność fizyczna i ćwiczenia mogą pomóc w radzeniu sobie z różnymi problemami zdrowotnymi u osób starszych, a nawet w ich zapobieganiu.

Choroby serca, wysoki poziom cholesterolu, cukrzyca, osteoporoza, osłabienie mięśni, niektóre nowotwory, depresja i udar to niektóre z powszechnych schorzeń, w których rutynowa aktywność fizyczna i efektywne ćwiczenia mogą przynieść pacjentowi ogromne korzyści.Niektóre z licznych korzyści zdrowotnych płynących z ćwiczeń dla seniorów obejmują:

Utrzymanie wagi i spalanie nadmiaru kalorii

Poprawa stosunku dobrego do złego cholesterolu Budowanie wytrzymałości fizycznej Optymalizacja zdrowia serca, płuc i układu naczyniowego Lepsze dostarczanie tlenu i składników odżywczych do tkanek Utrzymanie zdrowia kości i mięśni Zmniejszenie ryzyka upadku i zapalenia stawów Poprawa nastroju

Lepsza jakość i czas trwania snuSeniorom zdecydowanie zaleca się regularne ćwiczenia 3-5 razy w tygodniu przez co najmniej 30 minut. Skuteczne ćwiczenie to takie, które zwiększy tętno odpowiednio do około 75% tętna maksymalnego. Maksymalne tętno osoby oblicza się z grubsza, odejmując wiek od liczby 220.Chodzenie, pływanie i maszyny do ćwiczeń są ogólnie bezpieczne i mogą pomóc w osiągnięciu tych celów.

Korzystne mogą być również ćwiczenia równowagi, ćwiczenia elastyczności i ćwiczenia oporowe (podnoszenie ciężarów).W ramach ogólnego środka ostrożności, jeśli podczas lub po ćwiczeniach wystąpią takie objawy, jak ból lub ucisk w klatce piersiowej, duszność, omdlenia lub zawroty głowy, ważne jest, aby dana osoba przerwała ćwiczenie i niezwłocznie powiadomiła lekarza.PYTANIEMięśnie ważą więcej niż tłuszcz.

Zobacz odpowiedźJakie są niektóre z rutynowych badań medycznych dla seniorów?Dostępny jest szeroki zakres badań przesiewowych i środków zapobiegawczych, które są zalecane dla osób w wieku powyżej 65 lat. Niniejsze wytyczne są zgodne z zaleceniami Amerykańskiej Grupy Zadaniowej ds. Usług Prewencyjnych (USPSTF) i

Centrum Kontroli Chorób

(CDC) i opierają się na rozległych badaniach klinicznych dane.Poniżej wymieniono niektóre z ważnych środków zapobiegawczych i badań przesiewowych dla seniorów. Szczepienie przeciwko grypie Szczepienie przeciwko zapaleniu płuc

Szczepienia przeciwko półpaścowi (60 lat i więcej; niektórzy lekarze zalecają rozpoczęcie w wieku 50 lat) Badania przesiewowe w kierunku raka jelita grubego u dorosłych w wieku od 50 do 75 lat (młodszy wiek początkowy w grupach wysokiego ryzyka)

Badanie przesiewowe w kierunku raka piersi z coroczną mammografią dla kobiet w wieku od 40 do 75 lat (młodszy wiek początkowy dla grup wysokiego ryzyka) Badanie przesiewowe w kierunku raka prostaty z corocznym badaniem odbytniczym i PSA (antygen wrażliwy na prostatę) u mężczyzn powyżej 50 roku życia Badanie przesiewowe osteoporozy z badaniem gęstości kości u kobiet powyżej 65 roku życia. Zobacz https://www.kristeligt-dagblad.dk/seniorliv/vi-har-brug-jer

Dodaj komentarz