Główne zalety i wady rowerów elektrycznych

Dom i Wystrój

Autor:

Nowina – na rowerze elektrycznym trzeba pedałować. Tak. Jeśli myślałeś, że rowery elektryczne poruszają się same z siebie, to jesteś w błędzie. Silnik działa, gdy pedałujesz. Takie rowery nazywane są „rowerami elektrycznymi wspomaganymi pedałowaniem”. Istnieją rowery elektryczne, w których nie trzeba pedałować, ale są one dość rzadkie. Co więcej, nie można jeździć nimi po ulicach bez prawa jazdy, ponieważ są to w zasadzie motorowery lub motocykle.

Rower elektryczny jest łatwy w prowadzeniu – silnik pomaga w pedałowaniu.

Wkładasz w to mniej wysiłku, mniej się pocisz, jazda jest jeszcze bardziej komfortowa i przyjemna. Jest to szczególnie ważne w przypadku dojazdów do pracy, jeśli nie masz w niej prysznica. Rowery elektryczne są również świetne dla osób mniej sprawnych fizycznie. W Internecie można przeczytać wiele opinii o ludziach, którzy dzięki rowerom elektrycznym mają „drugie życie rowerowe”.

Prędkość. W trybie wspomagania silnika można osiągnąć prędkość do 15,5 mili na godzinę (25 km na godzinę). To w zupełności wystarcza do jazdy po ulicach miast i wszędzie indziej. Jest to o wiele szybciej niż średnia prędkość samochodu w godzinach szczytu (7 mil na godzinę).

Podczas jazdy na rowerze elektrycznym silnik będzie pomagał Ci pedałować aż do osiągnięcia prędkości 15,5 mili na godzinę. Jest to maksymalna prędkość dozwolona przez prawo, w przeciwnym razie rower będzie jechał zbyt szybko (bardziej jak motorower lub motocykl). Później można jechać tak szybko, jak się chce, ale o własnych siłach. Dlatego producenci silników ograniczają prędkość. (Ale możesz dalej pedałować i jeździć szybciej – musisz tylko włożyć w to więcej wysiłku).

Istnieją rowery elektryczne, które jeżdżą szybciej – do 30 mil na godzinę, a nawet więcej. Ponownie mówimy tu o trybie wspomagania silnika. Rowery te nazywane są „pedelekami prędkościowymi”. Silnik w tych rowerach wspomaga kierowcę w ten sam ograniczony sposób, a w Wielkiej Brytanii rowery te muszą być zarejestrowane w DVLA, aby były zgodne z prawem drogowym.

Moc silników rowerów elektrycznych jest ograniczona – zgodnie z prawem, do 250W.

Zasięg baterii. W zależności od baterii i ładowarki, pełne naładowanie może zająć od 2,5 do 8 godzin. Jednak nie musisz rozładowywać baterii przed ładowaniem, nie ma „pamięci baterii”. Naładuj go w każdej chwili! Jeśli bateria rowera elektrycznego rozładuje się na drodze, możesz nadal jeździć na nim tak samo, jak na zwykłym rowerze. Ciężkim, normalnym rowerem. Musisz po prostu dalej pedałować. Nie zatrzyma się tak jak samochód, któremu skończyła się benzyna.

Odległość. Jeśli kiedykolwiek jeździłeś na zwykłym rowerze, wiesz, że 20-30 mil to dość długa jazda. Na rowerze elektrycznym można przejechać więcej przy takim samym wysiłku. Średnio jest to od 40 do 75 mil na jednym ładowaniu akumulatora, w zależności od jego pojemności, ukształtowania terenu, sposobu jazdy itp.

Wspinaczka. Jedną z głównych zalet roweru elektrycznego jest to, że znacznie łatwiej jest jeździć po nierównym terenie oraz podczas wspinaczki na wzgórza lub góry. Jazda pod górę może być bardzo trudna, jeśli nie jesteś bardzo aktywną osobą.Rower elektryczny ułatwia również pokonywanie tych paskudnych wiatrów. Jakie wiatry?

Wybór marek, typów i modeli

Gama dostępnych rowerów elektrycznych dorównuje, a nawet przewyższa ofertę rowerów nieelektrycznych. Obsługiwane są wszystkie kategorie, od sportowego kolarstwa szosowego po rowery dostawcze, od odwożenia dzieci do szkoły po zaawansowane technicznie zjazdy z dużą prędkością. Ponadto, prawie wszyscy producenci rowerów produkują obecnie rowery elektryczne. Jeśli kochasz konkretną markę, na przykład Cube, prawdopodobnie znajdziesz rower elektryczny tego producenta.

Tak więc obecnie na rynku można znaleźć wszystkie rodzaje rowerów, zarówno od zwykłych producentów, jak i wyspecjalizowanych producentów rowerów elektrycznych (takich jak Moustache, Riese & Müller itp.). Dostępne są rowery miejskie, szosowe, górskie, składane, cargo, rodzinne i wiele innych. Na przykład, jeśli masz już rower miejski, znajdziesz również jego elektryczny odpowiednik. To samo dotyczy rowerów górskich i tak dalej.

Waga i rozmiar. Rowery elektryczne są zazwyczaj cięższe od zwykłych rowerów. Mogą ważyć nawet do 25 kg lub więcej, podczas gdy zwykły rower waży około 10 kg. Nietrudno zauważyć, że cięższymi częściami roweru elektrycznego są silnik i akumulator. Ze względu na swoją wagę rowery elektryczne mogą być trudniejsze w transporcie, szczególnie jeśli nie mieszkają Państwo na parterze. Aby je przechowywać, może być potrzebne nieco więcej miejsca. A do transportu może być konieczne umieszczenie ich wewnątrz samochodu lub na bagażniku montowanym na haku holowniczym, a nie na dachu. Zobacz więcej na https://www.eu-ems.com/about.asp?event_id=100&page_id=754

Rowery elektryczne są droższe niż rowery nieelektryczne.

Dla porównania, dobry zwykły rower od znanego producenta można kupić za około 1000 funtów, a do zakupu podstawowego roweru elektrycznego potrzeba co najmniej 1000 – 1500 funtów. Za tę cenę prawdopodobnie będzie on wyposażony w silnik w piaście, ale takie rowery elektryczne zazwyczaj działają bardzo dobrze. Średnio, dobre rowery elektryczne kosztują do 3000 funtów, ale często 4000 funtów lub nawet więcej. Należy więc traktować je bardziej jako inwestycję niż doraźny zakup!

Rowery elektryczne są bardzo poszukiwane i pożądane, więc istnieje większe ryzyko, że mogą zostać skradzione, jeśli pozostawi się je na ulicy, dlatego zawsze warto przechowywać je wewnątrz lub bezpiecznie na zewnątrz.

Dodaj komentarz